سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مسابقات اسکیت فری استایل

 

همانطور که به آن اشاره کردیم مسابقات اسکیت فری استایل در شاخه های مختلفی برگزار می شود. این شاخه ها شامل : بتل- کلاسیک- پیر کلاسیک- اسپید اسلالوم- جامپ و فری چامپ می باشد. خوشحالیم تا به اطلاع شما برسانیم این مسابقات در سطوح استانی، کشوری و حتی بین المللی در کشور عزیزمان در گذشته برگزار گردیده و در آینده نیز برگزار خواهد شد. از افتخارات هر بازیکنی حضور در مسابقات سطح بالا و بین المللی و دریافت رنکینگ جهانی می باشد که با برگزاری مسابقات بین المللی مارشال کاپ در ایران که با حضور داوران و بازیکنان از کشور های مختلف برگزار می شود، بستری فراهم شده است تا بازیکنان خوب کشورمان علاوه بر کسب تجربه بسیار ارزشمند و همچنین دریافت رنکینگ های جهانی، هزینه های بسیار بالا جهت خروج از کشور و اقامت در کشور های خارجی برای شرکت در این مسابقات را کاهش دهد.

 

مسابقه شاخه بتل در اسکیت فری استایل

مسابقه در این شاخه به این صورت می باشد که بازیکنان در گروه های سه یا چهار نفره با یکدیگر مشغول رقابت می شوند. مدت زمان اجرا برای هر نفر سی ثانیه بوده و بازیکنان باید بهترین و سخت ترین حرکاتشان را با تعداد بالا اجرا نمایند تا جواز حضور در فینال را کسب کنند.

مسابقات کلاسیک در اسکیت فری استایل

بازیکنان در این شاخه در مدت زمان دو دقیقه همراه و هماهنگ با موزیک انتخابی خود باید به اجرای برنامه بپردازند.

مسابقه پیر کلاسیک در اسکیت فری استایل

این شاخه دقیقا همانند مسابقه کلاسیک بوده با این تفاوت که در این شاخه دو نفر با هم و به صورت همزمان در قالب یک تیم به اجرای حرکات می پردازند. هماهنگی و حرکت های کاملا شبیه به هم در این شاخه از امتیازات اصلی این مسابقه می باشد.

مسابقات جامپ در اسکیت فری استایل

در این شاخه بازیکنان باید از روی مانعی به ارتفاع 80 سانتی متر پرش انجام دهند و در هر مرحله 10 سانتی متر به ارتفاع این مانع اضافه می شود. بازیکنانی که با مانع برخورد نمایند از دور مسابقه کنار گذاشته می شوند.

مسابقه اسپید اسلالوم در اسکیت فری استایل

بازیکنان در این شاخه باید با سرعت بسیار بالا وارد 20 مانع به فاصله 80 سانتی متری شوند و با یک پا به صورت مارپیچ (اسلالوم) از بین این موانع عبور نمایند. در سطح بالای این مسابقات بعضا نفرات اول تا سوم با اختلاف صدم ثانیه مشخص می شوند.

مسابقات اسلاید در اسکیت فری استایل

در این شاخه افراد در محدوده ی مشخصی اسلاید (ترمز) انجام می دهند. عدم توقف کامل در محدوده ی مشخص شده و خروج از آن خطا می باشد.

حضور در مسابقات اسکیت فری استایل و کسب مقام در این مسابقات زمانی امکانپذیر می باشد که شما برای مراحل مختلف برنامه ریزی دقیق داشته باشید. برنامه ریزی دقیق از مربی با تجربه و فعال بر می آید که تمامی این موارد در یک آکادمی اسکیت در دسترس خواهند بود. پس برای دریافت آموزش صحیح و حضور در تیم های حرفه ای اسکیت، زمانی را برای تحقیق در زمینه آکادمی های اسکیت موجود اختصاص دهید.